پنجشنبه, ۹ فروردين ۱۴۰۳، ۰۱:۲۸ ب.ظ

نمره قبولی دروس در دانشگاه پیام نور چند است؟




برخی از دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور معتقدند که سوالات امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور استاندارد نیست و کیفیت مطلوب را ندارند.

گواه این اعتقاد هم خارج از منبع و یا ریزشی شدن برخی دروس در هر نیمسال می باشد.

گاهی سوالات آنقدر سخت است که دروس ریزشی می شوند و گاهی طراحی کلید آنقدر غیر استاندارد که پاسخ صحیح 90 درصد سوالات یک گزینه بوده است!

اگر چه شاید نتوان این را کتمان کرد که دانشگاه پیام نور نسبت به چند سال قبل تر پیشرفت قابل توجه ای در استاندارد سازی سوالات امتحان داشته است اما بنظر میرسد هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

در این رابطه جای بسی خوشحالی و تقدیر و تشکر از مسئولین مرکز آزمون بخصوص مسئولین آزمون سازی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور هست که به سرعت و دقت به اعتراضات رسیدگی می کنند و در حال بهبود و کیفیت بخشیدن به آزمون های دانشگاه پیام نور هستند.

همین موضوع باعث شده قبولی در برخی امتحانات پیام نور گاهی آنقدر سخت شود که دانشجوی پیام نور به گرفتن حداقل نمره نیز راضی شود حال سوالی که مطرح می شود این است که نمره قبولی دروس در دانشگاه پیام نور چند است؟

در کل می توان نمرات دانشگاه پیام نور به 4 بخش مختلف تقسیم کرد :
1- نمره امتحان تستی از 14 نمره : استاد امکان تغییر نمره را ندارد.
2- نمره میان ترم از 6 نمره : این نمره در اختیار استاد است (فقط تا بازه زمانی مشخصی امکان وارد کردن نمره میان ترم وجود دارد و پس از آن سیستم بسته می شود).
3- نمره امتحان تشریحی : استاد تصحیح کننده ی سوالات تشریحی می باشد و استاد نمره را وارد می کند.
4– نمره امتحان عملی از 20 نمره : نمره در اختیار استاد می باشد مهلت ثبت نمره عملی دو نیمسال است.

نمره قبولی دروس در مقطع  کارشناسی : نمره قبولی برای کلیه دروس مقطع کارشناسی از 20 نمره 10 می باشد ، اما سیستم گلستان نمرات 9.50 تا 9.99 را به نمره 10 گرد می کند و دانشجو قبول محسوب می شود.

نمره قبولی دروس در مقطع کارشناسی ارشد : نمره قبولی برای کلیه دروس کارشناسی ارشد از 20 نمره 12 می باشد ، اما سیستم گلستان نمرات 11.50 تا 11.99 را به نمره 12 گرد می کند و در این صورت دانشجوی کارشناسی ارشد پیام نور قبول محسوب می شود.

نکته : نمره قبولی برای دروس جبرانی کارشناسی ارشد پیام نور برای کلیه دانشجویان ۱۲ می باشد.



نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

  • دانشگاه پیام نور

تصاوير منتخب 3